Történelmünk és irodalmunk hősei Erdélyben

Széchenyisek kirándulása Erdélyben
2019.05.01-05.

Az előkészítő óra alkalmával ismertettük a tanulókkal a tervezett útvonalat, a meglátogatni kívánt történelmi és földrajzi nevezetességeket egy prezentáció segítségével. Előzetesen feladatokat osztottunk ki számukra.

A kirándulás első napján a hosszan tartó utazást követően Nagyváradra érkeztünk, ahol csatlakozott hozzánk a helyi idegenvezető, aki innentől végig velünk volt. Itt megtekintettük a székesegyházat, a várat, a Fekete Sas Palotát, az Állami Színházat, az Ady múzeumot, ahol Ady szobrán koszorút helyeztünk el.

Másnap utunk a csucsai kastély felé vezetett, ahol megtekintettük kívülről az épületet. Ezután átutaztunk Bánfihunyadon, ahol a “cigány palotákat” tekinthettük meg. Innen Körösfőre érkeztünk, ahol sétát tettünk, és vásárolhattunk. A Tordai hasadék mellett elhaladva a Tordai sóbányához érkeztünk. Itt megmásztuk le- és felfelé is a bánya 13 szintjét, valamint meghallgathattuk a visszhangját. Legközelebb Torockón állt meg a buszunk. Itt gyönyörködhettünk a szép, fehér, jellegzetes házakban és a Székelykőben. Ezt követően Gyulafehérvárra utaztunk, ahol körbe sétáltuk a várat, és megkoszorúztuk a székesegyházban Hunyadi János síremlékét. Innen Dévára érkeztünk, ahol a második éjszakánkat töltöttük.

A harmadik nap a gyermekotthon meglátogatásával kezdődött, majd túrát tettünk a Dévai várhoz, ahol a bejáratnál elszavaltuk közösen a Kőmíves Kelemen című népballadát és körbesétáltunk. Délután kirándultunk Vajdahunyad várához

A negyedik napon első utunk Marosillyére vezetett, Bethlen Gábor szülőházához, ahol koszorút helyeztünk el. Innen Aradra indultunk, de útközben megálltunk a Máriaradnai kegytemplomnál, ahol idegenvezetőnk gyönyörű hangon énekelve mutatta be nekünk a templom kiváló akusztikáját. Aradon megkoszorúztuk a vesztőhelyet, és ugyancsak koszorút helyeztünk el a városban elhelyezett emlékműnél. Következő állomásunk Nagyszalonta volt, ahol meglátogattuk az Arany Portát, majd a Csonkatornyot. Mindkét helyen koszorút helyeztünk el. Utolsó éjszakánkat itt töltöttük a gyermekotthonban, ahol diákjaink az itt lakó gyermekeknek is ajándékot adtak

Ötödik nap reggeli után búcsút vettünk, és elindultunk hazafelé. Hosszú út állt előttünk. Délután 6 óra körül érkeztünk Szentgotthárdra.